Tuesday, May 16, 2006

Gerak Langkah Bermula

Assalamualaikum,

Alhamdulillah pertamanya bersyukur ke hadrat Ilahi di atas kurniaan nikmat dan RahmatNya yang tidak terhingga kepada "diri ini", keluarga serta semua umat Islam di Dunia yang sentiasa membaiki kesilapan dan kesalahan demi berjuang untuk terus mendapatkan Rahmat dan Nikmat tersebut.
Selawat dan salam ke atas junjungan besar umat Islam Muhammad Sallallahualaihiwasallam serta Ahli Keluarga Baginda dan juga para sahabat serta semua pejuang-pejunag Agama Allah Subhanahu wa taa'la.
Sekali lagi dirafa'kan kesyukuran kepadaNya di atas kesempatan yang dikurniakan ini untuk menyiapkan blog yang tidak seberapa ini. Semoga blog ini dapat memberi sedikit sumbangan kepada pembinaan syaksiah umat islam masa kini. Sekadar ingin memastikan "diri ini" tidak terkecuali daripada menyumbang ke arah pembangunan Islam yang sebenar. Bantuan dan teguran daripada semua pihak amat diharapkan semoga "diri ini" tidak terleka dengan membiarkan blog ini dicemari oleh diri sendiri dengan memasukkan artikel atau tulisan-tulisan yang tidak dapat menyumbang kepada matlamat yang diharapkan.
Melihat kepada situasi umat Islam ketika ini terutama di tanah air tercinta Malaysia, maka langkah disusun dan gerak diatur untuk sama-sama menyumbang sedikit cetusan idea dan pemikiran agar dapat dimanfaatkan faedahnya oleh semua pihak. Sebelum "diri ini" terus menulis, ingin diingatkan kepada semua pelawat blog agar sentiasa perihatin di atas setiap apa yang ditulis di dalam blog ini. Semoga segala kecacatan atau kekurangan dan kesilapan serta kesalahan dapat dibetulkan dan dibaiki setiap waktu tanpa membiarkan ruang bagi kesilapan dan kesalahan tesebut terus sebati dengan idea-idea "diri ini" dan juga pelawat yang lainnya.
Sama-sama kita mengorak langkah untuk memastikan segala idea (penulisan) yang bakal tercetus betul-betul memberi manfaat kepada umat islam seluruhnya. Maka berakhirlah pendahuluan yang ingin disampaikan "diri ini" sebagai makluman kepada semua pihak agar membantu dalam memastikan wadah perjuangan Islam subur dan kembali berada di puncak yang selayaknya. Wallahua'lam...





No comments:

Post a Comment